We wpisie „nie wiesz o czym pisać?” podałem kilka prostych metod na znajdowanie tematów do pisania. Dziś napiszę, z których z nich najczęściej korzystam i z jakim skutkiem.
Budowanie swojej marki
Prowadząc bloga, cokolwiek robisz, czy piszesz, czy nie piszesz – tworzysz swój wizerunek. Nawet jeśli o tym nie myślisz. On po prostu tworzy się sam z tego co widać na Twoim blogu (lub czego nie widać).
Jako kto chcesz być postrzegany?
Zastanów się nad tym. Po co piszesz? Co chcesz osiągnąć?
Posiadanie konkretnego wizerunku daje konkretne korzyści. Będąc blogerem popularnym możesz otrzymywać propozycje tematów do pisania :D Pisanie o innych jest nie tylko metodą promocji tych osób, ale także promocji siebie, jak osoby, która nie boi się pisać o innych. Jeśli piszesz sensownie i potrafisz dostrzec wartość rzeczy o których piszesz, możesz otrzymać propozycje artykułów sponsorowanych i otrzymać coś do przetestowania, np. książkę, grę czy cokolwiek takiego.
Od czego zacząć?
Chronologiczne branie szkiców do dokończenia to nienajlepszy priorytet ;) Ważniejsze jest budowanie swojej marki, wizerunku własnego i bloga. Proponuję Ci pisanie o tematach, które:
- najbardziej przyspieszą rozwój (bloga, Twojego wizerunku lub Twój)
- najwięcej dzięki nim zarobisz
- najlepiej budują Twoją markę (na czym się znasz?) i wizerunek bloga (o czym blogujesz?)
- realizują cel Twojego bloga (blog osobisty czy firmowy? Jaki jest cel osobistego bloga? Ile masz celów? Który najpierw chcesz zrealizować? A może kilka jednocześnie i które? Dlaczego właśnie te?)
Przełamanie blokady twórczej
Ostatnio (2014.10.11) zacząłem pisać spontanicznie, to co mi przyszło do głowy. Jako luźne myśli do wykorzystania w wielu późniejszych wpisach. Rozpocząłem ćwiczenie wg „Drogi artysty”. Codzienne pisanie wszystkich myśli, nawet tych najbardziej banalnych. Czuję, że to ruszy mnie do przodu z pisaniem treści, tak jak ruszyło mnie komentowanie na Facebook.
Ciekawe, że o marce własnej i bloga zacząłem myśleć już w 2008 roku. Ten post został rozpoczęty 11. lutego 2008 roku i pierwotnie miał być wtedy opublikowany. Niestety, minęło 7 lat, a ja nawet nie doprowadziłem go do statusu „do przeglądu”. Jak widzisz, można zablokować się na bardzo długo.
Przykłady
Oto kilka moich kategorii, z każdej z nich możesz stworzyć wiele wpisów:
- aktualnie nurtujące mnie zagadnienia lub tematy
- zmiany w moim życiu
- nowe projekty
- nowa umiejętność, którą mogę się pochwalić lub oferuję jako usługę
- nowe zdjęcia, własne lub znalezione na serwisie z darmowymi zdjęciami
- nowy zakup (książka, płyta, program, sprzęt, aparat, gadżet)
- ciekawa osoba, dlaczego warto ją poznać
- wydarzenie na którym byłem
- pomysł na coś nowego
- piosenka / utwór, który „za mną chodzi”, np. Legend of Grimrock (ponad 1000 razy wysłuchany!)
- ciekawy serwis, poznany ostatnio (np. noisli.com)
- ciekawe miejsce, np. przytulny lokal na spotkania z dobrą kawą
- nowa potrawa, która zrobiła na mnie wrażenie
- odnowione wspomnienie, które nabrało nowych kolorów, znaczenia itp.
Jak widzisz, jest dużo różnych tematów do stworzenia wpisu. Na pewno sam znajdziesz swoje. Starałem się podawać ogólne kategorie, by każdy mógł coś z tego wybrać.
Zdjęcie pochodzi z serwisu pixabay.com