Czy widziałaś kiedyś maga?
Takiego z filmów fantasy.
Czy widziałaś kiedykolwiek, by coś wyczarował samymi myślami? Nie! Nawet najwięksi magowie musieli wykonać jakieś gesty lub wypowiedzieć słowa zaklęć. Nie oczekuj więc, że goście sami zaczną odwiedzać Twoją stronę, a zwłaszcza kupować na niej. Musisz się o to postarać!
Nie spodziewaj się, że wysyłając jednego emaila do swoich subskrybentów każdy z nich wejdzie na bloga. A zwłaszcza, że od tej pory będzie zaglądał regularnie. Musisz stale im coś wysyłać i to coś co ich zachęci. Co da im mocny powód, by zajrzeć.
Jeśli dopiero trafiłaś na mojego bloga albo jesteś drugi raz, to zdaję sobie sprawę, że musi tu być coś, po co warto wracać, by Twoja wizyta się powtórzyła.
Jeśli odwiedzasz ten blog na początku jego rozwoju (gdy jest w nim jeszcze mało interesujących artykułów), to będzie mało prawdopodobne, że wrócisz po więcej (bo po jednej wizycie nie będzie już nic do czytania :D). Chyba, że nawet to co jest teraz, jest akurat dla Ciebie bardzo interesujące i zauważysz, że piszę regularnie, co może sugerować iż wkrótce pojawi się znów coś ciekawego.
Jednak czy często Ci się zdarza wracać na czyjegoś bloga, gdy nie zapiszesz sobie jego adresu, albo czy zaglądasz często do zakładek i wracasz na stare strony? Chyba nie.
Z tego powodu, aby Twój blog był odwiedzany ponownie, przyda Ci się sposób przypominania o sobie Twoim odwiedzającym. Najlepszą metodą na przypominanie o sobie jest wysyłanie co jakiś czas emaili do osób potencjalnie zainteresowanych nową treścią (oczywiście za ich zgodą).
O newlsetterze (jako narzędziu) napiszę innym razem. Teraz skupiam się na „słowach”. Tytuły wpisów powinne zapowiadać ciekawą treść. Tytuły emaili również. Początek wpisu powinien zaciekawić czytelnika, a drugi akapit dać mu powód, by czytać dalej. Obietnica, którą w ten sposób otrzyma powinna zostać dotrzymana, by nie poczuł się roz-czarowany ;).
Które słowa są magiczne?
Przyciągające uwagę.
Co przyciągnie uwagę Twojego czytelnika? Kim on jest? Czego potrzebuje? Czego spodziewa się po Twoim blogu? Z czym kojarzy się Twój blog? Z jakimi tematami? Z jakimi odpowiedziami?
Gdy odpowiesz sobie na powyższe pytania, będzie Ci łatwiej pisać w odpowiedni sposób.
Zdjęcie pochodzi z pixabay.com